Mostrando entradas con la etiqueta Otras actuaciones políticas. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta Otras actuaciones políticas. Mostrar todas las entradas

jueves, 21 de abril de 2011

Prometer es gratis... incumplir también (II)

ACTA DE LA COMISSIÓ DE SOSTENIBILITAT, SERVEIS URBANS I MEDI AMBIENT
Sessió de 17 de març de 2010

.../
4.- (M0711/9926) La Comissió de Sostenibilitat, Serveis Urbans i Medi Ambient, acorda: Instar la creació d'un Consell de l'Equipament del Centre d'Acollida d'Animals de Companyia, destinat a servir com a espai de participació i debat de la gestió i funcionament de l'esmentat equipament. Aquest Consell comptarà amb la participació de tots els actors implicats en la gestió quotidiana d'aquest equipament, tant públics com a privats.

El Sr. PUIGDOLLERS explica que aquesta iniciativa, transaccionada amb el govern municipal, proposa que el Centre d’Acollida d’Animals de Companyia (CAAC) tingui un consell de participació ciutadana obert a totes les persones que tinguin interès a col·laborar en la gestió del centre.

La Sra. BALSEIRO expressa el vot favorable del seu Grup a la proposició i manifesta que tots comparteixen l’objectiu de millorar les condicions del CAAC.

El Sr. FLORENSA expressa el vot a favor del seu Grup a aquesta proposició i explica que els sembla positiu el fet que el CAAC, igual com altres equipaments de la ciutat, tingui un consell de participació que pugui debatre l’estat o les millores del centre.

El Sr. NARVÁEZ expressa el vot favorable del seu Grup a la proposició.

La Sra. MAYOL manifesta que el seu Grup també està d’acord amb la proposició.
Explica que, atès que hi ha un comitè de qualitat i una comissió de seguiment, l’objectiu és intentar harmonitzar aquests organismes i crear un consell que serveixi com a espai de participació. Assenyala que, un cop hagin elaborat una proposta concreta sobre aquest òrgan, la debatran amb els grups abans de presentar-la al Consell Municipal de Convivència, Defensa i Protecció dels Animals per tal de fer una proposta al màxim de consensuada.

El Sr. Narváez expressa el vot favorable del PSC, la Sra. Mayol expressa el vot favorable d’ICV-EU i A, el Sr. Puigdollers expressa el vot favorable de CiU, la Sra. Balseiro expressa el vot favorable del PP i el Sr. Florensa expressa el vot favorable d'ERC.

S'APROVA amb el redactat següent:

La Comissió de Sostenibilitat, Serveis Urbans i Medi Ambient, acorda:
Proposar per a la seva aprovació, per part del Consell Municipal de Convivència, Defensa i Protecció dels Animals, la transformació de l'actual Comitè de Qualitat del CAAC i l'actual comissió de Seguiment del CAAC en el Consell de l'equipament del CAAC destinat a servir com a espai de participació i debat de la gestió i funcionament de l'esmentat equipament.

.../

.........................

Esto sucedía hace más de un año. Milagrosamente, y sin que sirva de precedente, TODOS los partidos políticos del Ajuntament de Barcelona estuvieron de acuerdo en que era necesario crear un órgano de participación ciudadana, democrático, transparente y ágil, en el que pudiesen aportar ideas y crear sinergias organizaciones, asociaciones y ciudadanos.

No se ha hecho nada al respecto en todo este tiempo. El Consell de l'Equipament no existe, a no ser que sea secreto, invisible, se reúna a hurtadillas en lugares apartados y nunca hagan públicas las conclusiones de esas reuniones clandestinas.

Qué fácil es hablar y prometer, y qué distinto es llevar las cosas a cabo.

domingo, 13 de junio de 2010

La ley del embudo I


No entendemos nada, ¿por que en una revista de la Guardia urbana nos comentan que las multas de 600 euros corresponden a las personas que dejan sueltos perros en áreas de juego infantil y asignan esa cantidad a los voluntarios del CAAC? Esta es la cantidad con la que han multado a voluntarios del CAAC que paseaban GPP-en un área deshabitada- atados, controlados pero con el bozal presuntamente fuera del morro del animal en el momento de ser avistados por la Guardia Urbana.
(foto de la revista de la GU:Un agent de l’Equip Caní demana la documentació a l’amo d’un gos. Al costat, el detector de microxips)
Por otro lado recalcar el creciente cuestionamiento de la clasificación de los canes como GPP en función de la raza y no del temperamento del individuo. Cada vez más expertos dictaminan que confundir la potencia muscular de un animal con su necesidad de usarla para hacer daño es inapropiado e injusto.
Dudamos que sea el cuerpo de la GU el que actue de mala fe, sólo se ajustan a las consignas del despacho. La cifra requerida para las arcas municipales -y sin confirmación de la posibilidad de una convalidación por servicios a la Comunidad que sí tienen conductores ebrios y otros condenados- coincide con la señalada para los Mossos de Esquadra que apalearon a un detenido según demuestran las cámaras del Centro de detención. http://www.lavanguardia.es/sucesos/noticias/20090615/53723063080/condenados-a-multas-de-600-euros-tres-de-los-mossos-acusados-de-maltratar-a-un-detenido-en-la-comisa.html
Si el argumento esgrimido por la señora Mayol para denegar el recurso a las multas a los voluntarios del CAAC está en la función ejemplarizante que desarrollan los voluntarios, ¿es que los Mossos de Esquadra no están mas obligados aún a una conducta ejemplar? ¿Es que las administraciones están libres de dar ejemplo? Que se penalice a un voluntario por un bozal y una administración quede indemne por el incumplimiento reiterado de los propios protocolos y compromisos es como mínimo la aplicación de la Ley del embudo, y más concretamente un abuso y una violación de las justas proporciones. Serenémonos y démonos una oportunidad por que si se rectifica en ese y otros aspectos, no dudaremos en publicar tal rectificación.
A continuación el texto que aparece en la revista de la Guardia Urbana:
Diuen que el gos és el millor amic de l’home, però, especialment a la ciutat, també n’és una responsabilitat. Per això, la Guàrdia Urbana organitza periòdicament campanyes intensives com la realitzada del 27 al 30 d’octubre – per controlar que es compleix la normativa sobre tinença responsable d’animals de companyia i per evitar que els propietaris incorrin en actituds incíviques. “El nostre objectiu no és sancionar, sinó conscienciar i sensibilitzar. Per això fem denúncies condicionades”, explica Francisco Sánchez, caporal de l’Equip Caní de la UPAS.
Censats i amb microxip L’Ordenança sobre protecció, tinença i venda d'animals obliga als propietaris de gossos, gats, fures i animals exòtics a donar-los d’alta al registre municipal, tant si acaben d’adquirir l’animal com si ja el tenien però han canviat de ciutat de residència. Alhora, els propietaris han de dur a sobre la documentació del seu animal quan el treuen a passejar (certificat del cens i cartilla de vacunació), tot i que qualsevol agent en pot obtenir les dades només que l’animal dugui el xip. “Molta gent creu que té el gos censat perquè el veterinari li ha posat el microxip, però són tràmits independents”, adverteix Sánchez.
La vigilància envers la tinença responsable d’animals és una tasca ordinària de les patrulles. De gener a setembre del 2009, es van denunciar 668 propietaris d’animals, en especial perquè no els tenien inscrits al cens o no duien el microxip. La majoria de sancions són de poca quantia, tot i que els casos més greuscom deixar que l’animal entri a les zones de jocs infantils– poden costar fins a 600 euros. Un altre focus d’atenció són els gossos potencialment perillosos, que requereixen permís de tinença i s’han de passejar amb una corretja curta i el morrió posat.
http://www.bcn.cat/guardiaurbana/pdf/revista/ca/34/GUB_34_10-14.pdf

martes, 30 de marzo de 2010

Oportunidad de enmienda


Cuando la gestión Municipal estaba en manos de un bipartito y no un tripartito había quien alzaba la voz para que cambiaran las cosas. Actualmente ERC con un pie dentro y otro fuera- para que no salpique el actual sentimiento de fracaso absoluto tras el dramático triumfalismo- no hace por el CAAC lo que debiera. Se sabe del malestar que genera la persistencia de las paradas de animales de la Rambla, y es importante su contribución -irregular- pero real contra el maltrato a los toros. Pero en el tema CAAC, como en el tema Zoo, no progresa adecuadamente. Recogemos noticias publicadas en el Diari Avui 2008:
Portabella retreu a Hereu la gestió de la gossera municipal
La saturació del Centre d'Acollida d'Animals de Companyia de Barcelona i la impossibilitat d'arribar a un acord amb els altres municipis per construir una gossera metropolitana va portar ahir el president del grup municipal d'ERC a criticar durament la gestió del bipartit de Jordi Hereu en aquest àmbit.
Tot i que fa uns dies Jordi Portabella deixava entreveure la seva disposició a reprendre les converses amb el PSC per intentar arribar a un acord que garanteixi l'estabilitat del bipartit, el dirigent republicà no va dubtar ahir a acusar el consistori de "fracàs" a l'hora d'aplicar la llei de protecció dels animals i va retreure a l'alcalde l'incompliment dels terminis de construcció de la nova gossera. "Aquest nou centre d'acollida d'animals s'hauria d'haver construït l'any 2007", va remarcar.
Portabella també va carregar durament per la permissibilitat de l'Ajuntament amb les parades de venda d'animals de les Rambles. A diferència del consistori, que aposta per trobar una sortida que no acabi amb aquesta activitat, els republicans reclamen el seu tancament definitiu perquè adaptar aquestes botigues a la llei és "molt difícil" d'acord amb el que diu un informe del Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona....".


¿Donde estás tu cuando tu compañero Florensa dice que si a todo lo que dice la Mayol?¿Cuando es la última vez que visitaste el CAAC?¿ A quina has dado el pésame al saber de la muerte prematura de la perra cuya foto sostuviste en 2008? ¿Cuando has usado de tus conocimientos como biólogo y animalista para conseguir mejorar las penosas instalaciones del CAAC? También a ti te agradeceriamos de un modo entusiasta los cambios a mejor si se produjesen
Dispuestos a hacer borrón y cuenta nueva, a aplaudir las rectificaciones y los nuevos aires, sin rencores, con optimismo y con la bondad de los canes.

sábado, 19 de septiembre de 2009

Intensidades dispares

Llevamos décadas en una situación de impasse en la que la única mejora significativa es la del cese del sacrificio indiscriminado de animales (2003) pero que no ha implicado una dignificación de las condiciones de vida.
La existencia de planes de reubicación desde hace más de seis años implica tácitamente el conocimiento de la penosa situación. La frustrante reasignación a una fundación externa de parte de los servicios da prueba de la dificultad en la gestión del dispositivo. La planificación y publicación de dos proyectos anteriores, ahora revocados, no contribuye a confiar en la realidad del tercer plan que está en un estado embrionario de gran fragilidad. La perpetuación de la situación actual y la aplicación de parches inadecuados (creación de documentos, selección de un profesional inadecuado para una difícil tarea) prueban insensibilidad, incompetencia o ambas cosas.
En el pasado reciente y dentro de los círculos de decisión política podemos recordar actuaciones titánicas que permitieron reconstruir el Liceo en 5 años como muestra de un verdadero interés. También podemos señalar dilaciones históricas como las de la inexistencia de una Biblioteca central de la Ciudad o la dilatadísima rehabilitación del Mercat del Born. El nuevo centro de Acogida toma visos de imitar ambos hitos de las intervenciones institucionales, con la diferencia de que no existe una red integrada de centros de acogida que cubra todos los barrios como si se da en los centros de lectura, o que en el Born no hay recluidos casi 300 animales.
Como comparación de presupuestos, desmontar el tambor de la plaza de las Glòries cuesta 3,15 millones de euros; la reforma del Auditori de la Pedrera sube a 5,6 millones; el párking de la terminal A para mil coches. 8,39 millones; restaurar la fachada del Estadi 9,8 millones; el nuevo zoo, 200.(Fuente: el Periódico 28/02/09) Por el último proyecto del llamado Parque de Acogida de animales de compañía, se presupuestaban 9 millones de Euros. La 5ª teniente Alcalde habla de una inversón menor en el nuevo lugar por tener ya fácil acceso. Destacar también que el primer proyecto hablaba de 13 hectáreas y el segundo ( tan costoso como absurdo
Exigimos un replanteamiento que sitúe en el centro de las prioridades el animal de compañía en vías de reasignación de responsable acogedor; dejando atrás la perspectiva de “Aparcar al animal fuera de la vía pública”. Si necesitan saber más sobre las mascotas como fuentes de salud les remitimos los trabajos de la Fundación Delta, los del prestigioso Dr. Serpell o las publicaciones de los congresos de la Fundación Affinity.