miércoles, 15 de septiembre de 2010

Memòries de l’ O’Neill


Memòries de l’ O’Neill

________________________________________________


Els barrots que m’envolten deuen parlar del meu delicte. I el meu delicte és ser gos. Encara no sé ben bé com ha anat tot perquè em tanquessin aquí dins. Abans hi havia algú que m’estimava –o almenys jo ho creia així- però ja no sé on és. Els qui venen per aquí passen sovint de llarg. Només algú de tant en tant em treu d’aquí dins i em deixa passejar una estona al seu costat. Voldria demanar-li que se m’endugués, però no sé com fer-ho. Jo no li faria cap nosa i li faria costat durant tota la vida, podria comptar amb mi per tot el que calgués.

Quan em treu de la gàbia, em posa sempre un morrió i no sé perquè. No he mossegat mai a ningú ni tinc cap intenció de fer-ho. Potser hi ha algú que té por de mi?

Aquí dins hi fa fred i sempre tinc la humitat ficada al moll de l’os. Tampoc no sé perquè l’humà de la manguera em ruixa sempre… si a mi em fa por l’aigua a pressió! L’aigua per beure és bruta i la meva manta és xopa. Sovint em fa mal tot el cos. No sé si algún dia podré sortir d’aquí. Només espero que aquell dia em quedin forces per estimar i fer costat al meu nou amo.

****

Avui per fi he pogut sortir de la meva gàbia. L’humà que m’ha tret m’ha fet pujar a una furgoneta. M’he posat molt content sabent que se m’enduia amb ell per sempre. He esperat tant de temps aquest dia…

Però no ha estat així. A la furgoneta hi han fet pujar més gossos. Tots estàvem espantats. Han trigat molta estona a deixar-nos baixar. I quan per fi ho han fet ens han tornat a tancar. Uns altres barrots, una altra gàbia, una altra manguera amb aigua a pressió… i més dies de soledat.

****

Ja fa dies que som aquí i gairebé no ve ningú. Enyoro els humans que em treien abans a passejar. I enyoro també el meu primer amo. Aviat vindrà el fred i les nits seran llargues. Amb les forces que em quedin hauré de seguir esperant…

Si em domestiques, la meva vida serà assolellada. Coneixeré un soroll de passos que serà diferent de tots els altres. Els altres passos em fan tornar al cau. Els teus me’n faran sortir, com una música

(La guineu al Petit Príncep).

________________________________

O’Neill, gàbia 111 del Centre d’ Acollida d’Animals de Companyia de Barcelona.

****

________________________________

Memorias de O’Neill

Los barrotes de mi jaula deben hablar de mi delito. Y mi delito es ser un perro. Aún no sé muy bien cómo han ido las cosas para que me encerraran aquí dentro. Antes había alguien que me quería–o por lo menos yo así lo creía- pero ya no sé dónde está. Los que vienen por aquí suelen pasar de largo. Sólo de vez en cuando alguien me saca de mi jaula y me deja pasear un rato a su lado. Querría pedirle que me llevara con él, pero no sé cómo hacerlo. Yo no sería ningún estorbo para él y estaría a su lado toda la vida, podría contar conmigo para cualquier cosa.

Cuando me saca de la jaula, me pone siempre un bozal, pero no sé porqué. Nunca he mordido a nadie ni tengo intención de hacerlo. ¿Quizá hay alguien que me teme?

Aquí dentro hace frío y la humedad me penetra hasta los huesos. Tampoco sé porqué el humano de la manguera me moja siempre… ¡Si a mi me asusta el agua a presión! El agua para beber está sucia y mi manta está empapada. A menudo me duele todo el cuerpo. No sé si algún día podré salir de aquí. Solamente espero que para entonces me queden fuerzas para querer a mi nuevo dueño y serle fiel.

****

Hoy por fin he salido de mi jaula. El humano que me ha sacado me ha hecho subir a una furgoneta. Me he alegrado mucho al saber que me llevaría con él para siempre. He esperado durante tanto tiempo este día…

Pero no ha ocurrido así. Han ido subiendo más perros a la furgoneta. Estábamos todos asustados. Han tardado mucho en dejarnos bajar. Y cuando por fin lo han hecho, nos han vuelto a encerrar. Otros barrotes, otra jaula, otra manguera con agua a presión… Y más días de soledad.

****

Hace días que estamos aquí y no viene casi nadie. Echo de menos a los humanos que me sacaban antes a pasear. También echo de menos a mi primer dueño. Pronto llegará el frío y las noches serán largas. Con las fuerzas que me queden tendré que seguir esperando…

Si me domesticas, mi vida se llenará de sol. Conoceré un ruido de pasos que será diferente de todos los demás. Los otros pasos me hacen esconder bajo la tierra. Los tuyos me llamarán fuera de la madriguera, como una música… (El zorro al Pequeño Príncipe).

________________________________

O’Neill, jaula 111 del Centro de Acogida de Animales de Compañía de Barcelona.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Aporta tu conocimiento!!!