miércoles, 28 de octubre de 2009

La respuesta de Joan Herrera: Apruebo la teoría suspendo la práctica


La contestación a nuestra preocupación de Joan Herrera, Diputado de ICV:

En relació al teu escrit sobre les condicions del centre d’acollida d’animals de companyia, vull informar-te que des de l’Ajuntament continuem treballant en el projecte d’un nou parc més adient als objectius de protecció i benestar que persegueix la política desenvolupada des de l’Ajuntament.
Des de l’entrada en vigor el desembre de 2003 de la nova Ordenança de protecció, tinença i venda d’animals, i especialment en prohibir l’eutanàsia dels animals abandonats, els animals acollits han passat a fer estades de més llarga durada. Com bé s’ha reconegut en diverses ocasions l’actual centre d’acollida no ha pogut donar la resposta més adient al canvi de situació que s’ha produït, atès que no reuneix les condicions òptimes, ni d’ubicació, ja que està situat en una zona especialment obaga, ni de tamany, atès que no permet ampliacions. La seva remodelació implicaria una reducció de les places d’acollida i per tant afectaria negativament les seves condicions de funcionament.
Ja fa temps que es treballa en la concreció d’un nou equipament i finalment aquest setembre s’ha arribat a un acord per la ubicació del nou Parc d’Acollida d’Animals de Companyia de Barcelona. Es tracta d’una parcel•la d’1,8 hectàrees en terrenys municipals del Parc de Montjuïc, un espai adequat per garantir el concepte que guiarà el futur equipament: una major oferta de serveis i activitats amb l’objectiu de fomentar l’adopció, promoure l’educació i l’esbarjo de la ciutadania i garantir el benestar dels animals que aculli.
El futur Parc d’Acollida d’Animals de Companyia és un compromís municipal, inclòs al Programa d’Actuació Municipal 2008-2011, per a la consolidació d’una política d’animals pel que fa a la tinença responsable, la protecció i la correcta convivència entre aquests i la ciutadania. Aquest nou equipament permetrà l’acollida dels animals abandonats (gats, gossos i fures), tot fomentant les adopcions, la tinença responsable i l’educació ambiental. Es preveu que entri en funcionament el 2013 i prendrà el relleu a l’actual centre situat a la carretera de l’Arrabassada de Barcelona.
Tanmateix, malgrat l’acord per disposar del nou Parc, mentre aquesta instal•lació no sigui una realitat, des de l’Ajuntament de Barcelona estem aplicant igualment un conjunt de mesures necessàries per assegurar el millor benestar dels animals que actualment s’acullen en les instal•lacions de Collserola. Les actuacions de millora dutes a terme al centre d’acollida d’animals de companyia en el període 2004-2008 han suposat una inversió de 204.460€ amb adquisició d’equips, fabricació de gàbies i gàbies de transport, treballs elèctrics, pantalles acústiques, etc.
Finalment, dir-te que ICV ha demanat una modificació dels PGE per a 2010 per demanar la creació d'un fons de 20 millons d'euros per a les gosseres.
Espero haver donat una resposta satisfactòria al teu prec i aprofito per saludar-te ben cordialment, Joan Herrera

En primer lugar gracias por contestar, los hay que con sueldo del Ayuntamiento y trabajando para la ciudad no saben ni contestan. Claro, que hablar de continuar trabajando desde el Ayuntamiento parece un mal comienzo, que invalida el contenido que sigue porque nos cuesta pensar que realmente se estén haciendo las cosas como se deben.
En segundo lugar, la teoría nos la sabemos y vemos que no somos los únicos. No son pocos los aspirantes al carnet de conducir que aprueban la teoría pero no están habilitados para tener el permiso de conducción por que suspenden repetidas veces la práctica. Como le pasa a la Sra. Mayol, a la Sra. Durán ( agencia de SP) y al Sr. García (coordinador del CAAC).
En tercer lugar ¿Cuánto ha costado el proyecto fallido de la nueva perrera en el Parc de L'Oreneta de Forgas arquitectes?
En cuarto lugar, una invitación a investigar más a fondo dónde ha ido el dinero invertido en las instalaciones del actual CAAC, ya que su decrepitud no lo justifica. De los supuestos arreglos los animales no salen para nada beneficiados por que "los equipos" son algo abstracto. Las jaulas no cumplen los requisitos ni legales ni humanitarios. Los trabajos eléctricos no creemos que incidan en la necesidad directa de confort de los perros y gatos (no hay ningún sistema de calefacción por ejemplo) y las pantallas acústicas fue un requerimiento legal a consecuencia de una condena judicial. Parte de los elementos de paseo de los animales son regularmente cedidos por los propios voluntarios ante la frustración de no tener collares, correas, bozales ni mantas necesarias.
Parte de las quejas que nos vemos obligados a realizar son referidas a las actitudes del personal que deberían ser revisadas y que no obligan a mayores desembolsos. Dirección en Lesseps y coordinación en el CAAC, como mínimo omisión, llantinela y desprecio hacia los voluntarios. Técnico de nueva incorporación, inadecuación y parasitismo. Cuidadores : algunos de ellos claro incumplimiento de los protocolos, hartazgo y riego indiscriminado sobre animales indefensos. El equipo no funciona y trae graves consecuencias sobre los animales. Como despedida, y para no alargarnos insistiremos en que la única respuesta satisfactoria a los ruegos son los hechos, las mejoras palpables. Ahora nos hablan de una "comisión" de mejora del CAAC que desgraciadamente nos tememos esté integrada por los mismos que han contemplado impasibles su degradación y que han mostrado tan poco respeto real por los animales, los voluntarios y los trabajadores eficaces.
Como dices al final de tu extensa y correcta respuesta ICV ha pedido la creación de un fondo... Nosotros también pedimos pero no se nos olvida que nosotros somos portavoces sin sueldo de los animales y no somos miembros remunerados de un partido que tiene un poder ejecutivo. El mismo que mantiene funcionarios ineficaces que desdicen las intenciones de mejora que dicen poseer.
Con unas ganas enormes de equivocarnos frente a los pésimos augurios que los hechos precedentes promueven y con el compromiso de informar de las mejoras, si éstas se produjeran, te devolvemos un sincero y cordial saludo.

1 comentario:

  1. 204.460€ amb adquisició d’equips, fabricació de gàbies i gàbies de transport, treballs elèctrics, pantalles acústiques, etc.???? ON DIU QUE HAN ANAT A PARAR AQUESTS DINERS??? Deu ser en ordinadors nous, en gàbies de jardins i patis de cases privades, en treballs elèctrics per les oficines per a conectar aire acondicionat i calefacció potser?
    cap millora, cap millora en l'espai dels animals, de fet ho demostren les fotografíes d'anys anteriors, les instal·lacions segueixen igual però més envellides i gastades fins arribar avui en dia a precàries

    ResponderEliminar

Aporta tu conocimiento!!!