miércoles, 28 de octubre de 2009

Voluntaris denuncien en un web la degradació de la gossera municipal

Voluntaris denuncien en un web la degradació de la gossera municipal
Alerten que alguns animals "moriran de fred" a l'hivern.
L'Ajuntament hi preveu millores davant la saturació.
20 minutos edición Barcelona.
R.B.. 27.10.2009
Davant el recent anunci de la construcció d’una nova gossera, de la introducció a Barcelona d‘un sistema d’adopció a la carta d’animals abandonats i de la subvenció que es donarà per posar-los el xip, voluntaris del Centre d’Acollida d’Animals de Companyia han denunciat en una pàgina web (http://www.informecaac.blogspot.com/) l’estat «precari» de les «antiquades» instal·lacions municipals existents.
La salut mental i física dels gossos i gats empitjora dia a dia. De fet, aquest grup de voluntaris adverteixen que «la salut mental i física dels gossos i gats empitjora dia a dia». Tant és així que «s’apropa l’hivern i molts moriran de fred» o emmalaltiran.
«Afrontem la nostra tasca de voluntaris amb molta tristor veient el lamentable estat en què viuen els animals del centre», asseguren en un comunicat. El nou centre d’acollida d’animals, que s’ubicarà a Montjuïc, no estarà acabat fins al 2013.
En la darrera comissió de Medi Ambient de l’Ajuntament, on es va alertar «del col·lapse i les deficients instal·lacions» de la gossera, es va aprovar introduir-hi millores, que els voluntaris veuen «urgents». En el Pla Estratègic d’Animals de Companyia, presentat per l’Ajuntament, s’implantaran nous habitacles per als animals de la gossera.

2 comentarios:

  1. Nos piden los lectores de 20 minutos ¿qué pueden hacer?. Desgraciadamente al ser una institución pública hay dificultades para gestionar donaciones o aceptar trabajos voluntarios que deberían hacer los funcionarios remunerados. Pedir que se lleven a la perrera mantas, collares, bozales, correas, estufas o se acerquen voluntarios para sacar perros DE LUNES A VIERNES parece que está fuera de nuesta competencia. Además va en detrimento de las protectoras que no cuentan ni con los presupuestos ni con la obligación moral y legal de cumplir con las funciones de acogida. Nosotros, con todo respeto, pedimos a las instituciones - Sra. Mayol, Sr. Hereu, Sr. A.García- que cumplan con la tarea que tienen encomendada (acogida de animales abandonados frente a hacinamiento desconsiderado). Hasta el momento parece que no lo hacen bastante bien y los perrillos están de momento aguantando los días de lluvia y tremolando de frio sin haberse instalado el otoño. Supuestamente lo tendrían que solucionar los políticos y con vuestro apoyo parece que se están poniendo las pilas. Igual vuestro interés, vuestra visita respetuosa y unas mantas no irían mal. Muchas gracias por vuestro interés.

    ResponderEliminar
  2. por fin un medio se hace eco de la situación del CAAC y escucha nuestros ruegos para que se haga público, gracias 20 Minutos!

    ResponderEliminar

Aporta tu conocimiento!!!